Sdružení Calla
  Dnes je 5. července 2020  | Hlavní stránka | Energetika | Ochrana přírody | Odpady | Ekoporadenství | Zpravodaj Ďáblík Anglická vlajka

Tiskové zprávy

Tiskové zprávy


 

Společná tisková zpráva sdružení Calla a ROSA, o.p.s. ze dne 20. 11. 2006

Doprava v Budějovicích: Ekoporadci se sešli s náměstkyní primátora

 

Zástupci Rosy a Cally, eko-poradci Pavel Hrubý a Petr Drahoš, se sešli s náměstkyní primátora Českých Budějovic Ivanou Popelovou, aby s ní projednali podněty občanů ohledně dopravní situace ve městě sesbírané během Evropského dne bez aut. "Už delší dobu zaznamenáváme kritické hlasy obyvatel Budějovic, hlavně k podmínkám pro chodce a cyklisty ve městě. Chceme tímto dosáhnout toho, aby se město k těmto připomínkám alespoň vyjádřilo a podněty občanů nezapadly", řekl poradce Rosy Pavel Hrubý.

Paní náměstkyně Popelová zmínila plány města pro rozvoj cyklistické dopravy. Některé z nich se přímo týkají problémů uvedených v anketě občany, např. lepší propojení Suchého Vrbného, sídliště Máj a Nemanic s centrem města a průjezdnost Průmyslové ulice po cyklostezce. Se zástupci Rosy a Cally se shodla i v nutnosti regulovat individuální automobilovou dopravu v centru města. Úpravy některých míst však označila za obtížné, někdy až nemožné. Kupříkladu je neprůchodné vyznačit úzké pruhy pro cyklisty na Sadech nebo Lannově třídě kvůli přístupu českobudějovického dopravního inspektorátu Policie ČR, do jejíž působnosti toto spadá. "Policie se drží striktního výkladu zákona, podle kterého má jízdní pruh mít šířku alespoň 2,5 m", říká Popelová. Dokud se tedy nezmění přístup dopravní policie nebo příslušná legislativa, cyklostezek jako např. v Plzni nebo Břeclavi se hned tak nedočkáme. Policie se též brání zřízení přechodu pro chodce přes Rudolfovskou třídu v blízkosti Jeronýmovy ulice, ačkoliv je přecházení díky hustému provozu v těchto místech nepříliš bezpečné. Do kategorie neuskutečnitelných patří průjezdnost Dlouhého mostu pro cyklisty mimo vozovku. Jeho architekt totiž nepřipouští žádné úpravy zábradlí, které je pro cyklistickou dopravu po stranách mostu příliš nízké. Určitou první vlaštovkou bude však nefalšovaný přejezd pro cyklisty s dopravní signalizací, se kterým se počítá přes rušnou výpadovku na Plzeň ze sídliště Vltava v blízkosti obchodu Lidl vedle stávajícího přechodu pro pěší na stezku podél řeky.

Paní náměstkyně Popelová přislíbila předat anketní podněty pracovníkům odboru architektury na magistrátu města a jejich vyjádření k jednotlivým připomínkám ekoporadně Rosa. "Tento komentář vystavíme na našich webových stránkách a veřejnost o tom budeme rádi informovat", řekl Hrubý.[1]

Je vidět snaha magistrátu dělat něco pro cyklisty a pro preferenci MHD, paradoxně ale chybí ohled na pěší, kterými jsme prakticky všichni. Chodci musí stále někde čekat, zelená na přechodech ve většině případů jen blikne, červená mnohdy svítí i při nízkém provozu, kdy žádné auto dlouho nejede.

"Vývoj v Budějovicích sledujeme a snažíme se zlepšovat situaci nejzranitelnějších účastníků provozu - pěších a cyklistů. Organizujeme různé osvětové akce s odborníky i zástupci města a komunálními politiky - přednášky, panelové diskuse a besedy a uvítali bychom, kdyby tyto aktivity město podpořilo i finančně", uzavírá Petr Drahoš z Cally.

 

[1] WWW stránky ekologické poradny Rosa: <www.rosa.ecn.cz>

Kontakty:
Petr Drahoš, Sdružení Calla
telefon: 387 311 381, email: petr.drahos(zavinac)calla.cz
Pavel Hrubý, Společnost Rosa

telefon: 387 432 030, email: hruby(zavinac)rosa.ecn.cz

 © 2000 Calla
Calla   |   Fráni Šrámka 35, 370 01 České Budějovice   |   tel: 384 971 930, 384 971 934, fax: 384 971 939   |   calla(at)calla.cz